Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2013

Διαμαρτυρία για τα Ναυπ. Σκαραμαγκά από τον Ευρωβουλευτή του ΚΚΕ Μπ. Αγγουράκη και συνδικαλιστές του κλάδου

Ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Μπ. Αγγουράκης και οι συνδικαλιστές στον κλάδο της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Ι. Βλάχος, γραμματέας του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά και Νήσων, και Π. Αναστασιάδης, μέλος του ΔΣ του Σωματείου Εργαζομένων Ναυπηγείων Σκαραμαγκά «Τρίαινα» και του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά και Νήσων, συναντήθηκαν χθες με αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στις Βρυξέλλες, προκειμένου να εκθέσουν τις θέσεις του ταξικού εργατικού κινήματος για τα εκρηκτικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στον κλάδο και ειδικότερα στα Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ (Ναυπηγεία Σκαραμαγκά).

Οι συνδικαλιστές κατήγγειλαν την αντιλαϊκή πολιτική της ΕΕ και της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, που οδηγεί μεθοδευμένα σε δραστική συρρίκνωση της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, η οποία ξεκίνησε με την ιδιωτικοποίηση των ναυπηγείων το 2002, με οδυνηρές συνέπειες για τους εργαζόμενους. Επισήμαναν τη δραματική κατάσταση στην οποία συνεχίζουν να βρίσκονται οι 1.100 εργαζόμενοι των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και οι οικογένειές τους, καθώς παραμένουν 19 μήνες απλήρωτοι. Από τις 30 Σεπτέμβρη έχει λήξει το επαίσχυντο μέτρο της εκ περιτροπής εργασίας, αλλά οι εργαζόμενοι δεν έχουν επιστρέψει στη δουλειά τους καθώς η εργοδοσία έχει σταματήσει κάθε παραγωγική δραστηριότητα, εκβιάζοντας «ζεστό χρήμα». Τέλος, οι συνδικαλιστές πρόβαλλαν τις διεκδικήσεις του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος: Να επαναλειτουργήσουν άμεσα τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά με όλες τις παραγωγικές δραστηριότητες, να μη γίνει καμία απόλυση εργαζομένου, να εξοφληθούν άμεσα οι δεδουλευμένοι μισθοί και να εφαρμοστούν οι κλαδικές συμβάσεις εργασίας για όλους τους εργαζόμενους.
Ο εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, G. JanKoopman, αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας της Διεύθυνσης Ανταγωνισμού και υπεύθυνος για τις κρατικές ενισχύσεις, στην τοποθέτησή του υπερασπίστηκε την αντιλαϊκή πολιτική ΕΕ και συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, τη συρρίκνωση της παραγωγικής δραστηριότητας των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Την απέδωσε στο μονοπωλιακό ανταγωνισμό και στις συνέπειες της ενιαίας καπιταλιστικής αγοράς, ομολογώντας έτσι τις δραματικές συνέπειες που έχει για την εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα ο δρόμος της άναρχης, ανισόμετρης καπιταλιστικής ανάπτυξης και οι δεσμεύσεις που συνεπάγεται η συμμετοχή στη διακρατική ένωση του κεφαλαίου, την ΕΕ. Κάλεσε προκλητικά τους εργαζόμενους, αντί για τη διεκδίκηση μόνιμης και σταθερής δουλειάς με δικαιώματα για όλους, «να διοχετεύσουν την ενέργειά τους στην πάλη» για την εφαρμογή της απαράδεκτης συμφωνίας του Δεκεμβρίου 2010, μεταξύ Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ελληνικής Κυβέρνησης και ιδιοκτησίας της εταιρείας ABU DHABI MAR – TYSSENKRUPP των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Η συμφωνία αυτή, με αφορμή τις κρατικές ενισχύσεις ύψους 500 εκ. ευρώ στα μονοπώλια - ιδιοκτήτες των Ναυπηγείων, μετακυλίει το κόστος στις πλάτες των εργαζόμενων, καθώς προβλέπει το ουσιαστικό κλείσιμο των ναυπηγείων με την απαγόρευση της εμπορικής τους δραστηριότητας για 15 χρόνια και τη συρρίκνωση της παραγωγής μόνο για τη ναυπήγηση πολεμικών πλοίων.
Ο Ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, Μπ. Αγγουράκης, στην παρέμβασή του σημείωσε ότι στρατηγική επιδίωξη της ευρωενωσιακής πολιτικής και των κυβερνήσεων του κεφαλαίου στην Ελλάδα και σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ αποτελεί η συγκέντρωση και συγκεντροποίηση του κλάδου της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας σε λίγους μονοπωλιακούς ομίλους. Η θωράκιση της κερδοφορίας του κεφαλαίου μέσα από τη μείωση της τιμής της εργατικής δύναμης και την ένταση της εκμετάλλευσης της εργατικής τάξης. Τόνισε πως το ΚΚΕ θα συνεχίσει να στηρίζει τους αγώνες των εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και στο ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο συνολικότερα για δουλειά με πλήρη δικαιώματα, την πάλη του ταξικού εργατικού κινήματος ενάντια στη βάρβαρη επίθεση της ΕΕ, των αστικών κυβερνήσεων των κρατών - μελών και των μονοπωλιακών ομίλων. Επισήμανε πως το ΚΚΕ παλεύει για Ενιαίο Δημόσιο Φορέα Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας, ενταγμένο στον κεντρικό - πανεθνικό σχεδιασμό με την αξιοποίηση και ανάπτυξη όχι μόνο των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, αλλά και των ναυπηγείων της Ελευσίνας, της Σύρου και της Χαλκίδας. Αυτός ο δρόμος ανάπτυξης, τόνισε, προϋποθέτει την ενίσχυση της Λαϊκής Συμμαχίας, της αντιμονοπωλιακής - αντικαπιταλιστικής πάλης για την Εργατική Λαϊκή Εξουσία, τη Λαϊκή Οικονομία, στην οποία τα πλοία, τα λιμάνια και οι ναυτιλιακές υποδομές στο σύνολό τους θα αποτελούν λαϊκή περιουσία, για να αξιοποιηθούν για την ευημερία του εργαζόμενου λαού.